fredag 1. oktober 2010

Hva skjer'a?

Ja, hva skjer her da? Har jeg blitt tøybleiemamma? Hva har jeg gjort i det siste? Det er jo 3 uker siden jeg har blogga noe. Har jeg lagt tøybleier på is?I will tell you.

NAV og lånekassen har vært kjipe og trege med meg, noe som har ført til en slunken kasse i det siste. Mens jeg var blakk tenkte jeg, bare vent til jeg får penger,da skal jeg tøybleieshoppe. Vi ble influensasyke, vi dro på miniferie, jeg fikk penger som jeg heller vill bruke på andre ting. Mens skittenklærne vokste i kofferten, tenkte jeg at nei, jeg gidder ikke. Jeg dropper det. Jeg har bare brukt et par-tre hundre kroner på brukte bleier, det er ikke det store tapet. Så kom jeg hjem på mandag, dro på barseltreff onsdag der min ene tøybleiemammavenninne også var, og jeg var back on track :-) Jeg er fortsatt Tøybleiemamma to be! Men jeg kan jo ikke kalle meg det i en evighet heller, uten at det skjer noe. Så noe må skje, og det er dette:

1.
Venter på en pakke fra Bleioteket til Tett inntil. AIO/lommebleiepakken blir sendt til meg i morgen eller kanskje mandag. Den inneholder 2 AIO (som betyr All in one eller alt i ett på norsk) og 6 lommebleier. Jeg skal komme med oppdateringer når pakken kommer i posten og bleiene er kommet på stumpen. Og da blir det med bilder - JEG LOVER! (må forresten sette meg litt inn i hvordan jeg skal få bildene der jeg vil i innlegget....noen som vet?)

2.
Dette er vel egentlig steg nr. 1, for før jeg fikk vite at bleiepakken var på vei, så bestilte jeg 3 bleier fra bleieboden. Det ble 2 AIO og 1 lommebleie. Jeg gleder meg. Hva har jeg kjøpt? Jeg skal fortelle det i morgen.

3.
De bruktkjøpte, bleier jeg har fått eller lånt er kommet på vask.

Jeg er klar for en intensiv bleieprøveperiode. Hvis alt funker og jeg og lillegullet mitt er fornøyd, så tror jeg det blir litt flere bleier ved neste barnetrygd. Vent å se!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar