onsdag 6. oktober 2010

En tøybleiedag er slutt

Da ligger tøybleiegutten og sover, med papirbleie. Ikke for at jeg ikke er fornøyd med tøybleiedagen altså, men fordi jeg ikke vil driste meg på å bruke lomme eller AIO på natten. Ser for meg å gå til innkjøp av noen formsydde bleier og ull- eller fleecesperrelag. Resten tror jeg at jeg forteller i bilder, selv om noe blir litt oppat fra før i dag.
Bleie nr 1 ble tatt på i morges rundt halv åtte.
Det var en gul BumGenius med et stort og et lite tilhørende innlegg.
Funker helt fint det.

Til det kom bæsj i bleien i alle fall. Og bleiebytte kom litt tidligere
enn planlagt. Tørka litt av bæsjen med papir, og resten ble skylt av i
 dusjen. Helt problemfritt!

Ny bleie, samme type, ny farge. 3,5 timer på uten problemer.

Bleie nr 3 for dagen ble tatt på rundt 13.00. En Muksut lommebleie med Knicker Nappies Superdo. Det gikk bra lenge. Men så begynte gutten å sutre litt, så jeg tok av han bleien for å se om det var den han var sur på. Det var det ikke. Da bleien kom på igjen, skled innlegget litt bakover. Vi dro ut en tur, og ble ute en stund uten at jeg skifta bleie. Bleien ble skiftet etter 3,5 timer og da var den fuktig på PULen. Tipper nok det var helt og holdent min feil. Så vi prøver igjen.

Vi byttet til bleie nr 4 for dagen og BG nr 3, en hvit. Den var på til det var tid for natt, og da var den fortsatt helt tørr.

Pampers på for natten i påvente av formsydde.

Den hvite BGen var som sagt helt tørr, både inni bleien og på innleggene. Så den venter på stellebordet til i morgen.

2 kommentarer:

  1. Merker du noen forskjell i passformen på BumGenius og Muksut?

    SvarSlett
  2. Likte begge godt. BGen er vel en onsesize tror jeg, mens Muksuten er en S/M, så Muksuten ble litt nettere. Ellers syns jeg det var mye bedre og lettere å feste med borrelås. Men passformmessig...vet ikke helt. Skal prøve å legge merke til det neste gang.

    SvarSlett