fredag 22. oktober 2010

Skuffa!

Det kom nemlig ingen pakke fra Morsmelka i dag. Lå en lapp om stor brevsending i boksen min, og da var jeg helt sikker. Men neida. Var en Buzzadorpakke med Natusanprodukter. Blant annet med sinksalve, som man ikke bør bruke på tøybleiebarn. Dette fordi det kan tette igjen bleien. Så sinksalve bruker jeg ikke lenger. Hva bruker jeg da på sår stump? (noe tøybleiegutten veldig sjelden har hatt, hverken med tøy eller papir) Da bruker vi ringblomst salve. Jeg har hatt store planer om å lage dette selv, og har vel omentrent alt jeg trenger, men har aldri kommet meg så langt. Så vi bruker ringblomstsalve fra Alveland. Det er en butikk/cafe/såpekokeri ikke så lang fra hvor jeg bor. Såpene til Alveland er de eneste såpene vi bruker her i huset og. Både til handvask, kroppsvask, barbering og babyvask. De er superdeilige! Jeg bruker også babyoljen derfra til babymassasje (og av til smører jeg meg selv med den). Funderer på om jeg må dra dit på cafe i morgen. Cafeen er bare åpen på lørdager. Den er sååååå koselig. Og så har de VERDENS BESTE eggesalat.

Nå skal jeg gå å sjekke om den utbæsja Ittien jeg kasta til vask har fått flekker. Bæsjen hadde på en måte trekt gjennom rispapiret. Regner med det har gått greit. Men jeg gjør det, så kan jo du hive deg på konkurransen jeg har gående. Fortell meg en vits her, eller bare legg igjen en kommentar (der). Det er 28 timer til trekning.

5 kommentarer:

  1. Her bruker vi råsilke-innlegg som du legger oppå bleia. Er effektivt her i gården jaffal =)
    Ellers så går det i A-krem.

    SvarSlett
  2. Er det et innlegg som skal vaskes? Hvor mange sånne har du?

    SvarSlett
  3. Tack för din kommentar. Vilken rolig blogg du har! (Morsom heter det visst?)
    :-)

    SvarSlett
  4. Har såpe fra Imse Vimse til å ta bæsjeflekker ;)

    SvarSlett
  5. Ja, de kan vaskes. Har vel en 5 stykker kanskje. Ikke så mange. Burde hatt flere men trenger det så sjelden. Mener at Hippe Hippo har tilbud nå om du skal kjøpe :)

    SvarSlett