lørdag 9. oktober 2010

Dag 4

Nå er jeg på dag 4 med mine 8 bleier. Poden er lagt for kvelden, med papirbleie, så jeg skal straks ned å hive dagens fangst i vaskemaskinen. Foreløpig er det helt greit å vaske de få bleiene på den måten jeg gjør. Jeg vasker dem ikke alene, men med håndklær og vaskekluter. Likevel er det ikke akkurat full maskin. Jeg har jo begynt å bruke Euroshopperpapir i bleiene for å fange opp bæsj. Begynte etter 2 bæsjebleier. I dag var vi på svømming sammen med tøybleieguttens tøybleievenninne. Jeg hadde ikke papir i Muksuten som jeg tok på han etter svømming. Selvsagt var det i den bleien bæsjen kom. Men jeg opplevde at bæsjen ikke klistret seg like mye til Muksuten som den gjorde med BumGeniusen. En annen forskjell på de to bleiene er at Muksuten stappes fra enden, mens BGen har en slags flapp som sikkert skal holde innleggene på plass. Jeg opplevde jo å dra innleggene i Muksuten litt bak her en dag, så det er sikkert lurt. Men nå har jeg fårr bæsj i to BG, og bæsjen kommer så langt bak at den krysser skøyten på en måte. Blir litt vanskelig å ta ut innleggene uten å få bæsj på fingrene. Vil helst ta ut innleggene før jeg skyller vekk bæsjen. Nå blir sikkert det problemet mindre med papir for å fange opp bæsjen da, men enn så lenge så er det litt irriterende.

Forøvrig har BG kommet med prints. De er helt ferske, så de er vel neppe å få tak på i noen norske nettbutikker enda. Jeg er litt usikker på hva jeg syntes. Det er designerbleier, og det kommer visst nye prints etterhvert. Det er en giveaway på bleiene på denne bloggen. Mulig jeg blir med på den senere i kveld. Man må skrive et blogginnlegg med svar på et spørsmål de har lagt ut. Regner med at det må være på engelsk. Skal sjekke det, og om de i det hele tatt sender til Norge. Har ikke noen erfaringer med sånne utenlandske giveaways.

Forresten ligger den en pakke og venter på meg på posten. Tett inntils bleiotekpakke har kommet (det er jeg 99% sikker på). Jeg skulle stoppe å hente den på vei hjem fra svømming, men det var fullt utenfor og med en sovende baby ble det ikke til det. Så det får bli mandagens prosjekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar