tirsdag 26. oktober 2010

Tøybleiedagene....

Vi tisser, bæsjer og prøver litt forskjellig om dagene. Jeg har alltid rene bleier tilgjengelig, men de henger ofte på snora. Så i kveld har jeg stappa bleier. Det kommer stort sett en bæsjbleie om dagen, og rispapiret skal jo være der for å fange opp mesteparten. Men jeg syntes ærlig talt det er litt styr med det rispapiret jeg. For det første må jeg huske å putte det i. Når bleiene ofte henger på snora og ikke er ferdigstappa, og bleiene har en tendens til å bli tatt på i stua, så blir det ofte uten. For det andre syntes jeg det er styr å få på bleia og beholde rispapiret der det skal være. Tøybleiegutten liker ikke akkurat å ligge i ro på rygg når vi skifter, for å si det sånn. For det tredje, når bæsjen først er i bleien, og han har bæsja, føler jeg at papiret krøller seg rundt stellet. Han ligger ofte på kne og styrer med noe, så jeg må dra papiret mellom føttene, og det sitter liksom litt fast. Virker ikke særlig behagelig. Og sist, er det noe behagelig å gå med papir i bleia? Nå har jeg ikke prøvd å ha papiret i trusa, men har lest om andre mammaer som har gjort det, og ikke syntes det var noe særlig. Så jeg vet ikke helt jeg... Litt bilder i alle fall.

Ferdigstappa bleier. Fra venstre 3 BumGenius, Fuzzi Bunz, Muksut,
Celebrians, Itti Bitti D'lish, BumGenius økologisk AIO
På tur rundt hjørnet, i nyskifta OG nybæsja Itti.
Det er visst sengetid, så det blir med det i dag. I morgen kommer et aldri så lite kalenderdrypp....

3 kommentarer:

  1. Har du prøvd fleece-papir?
    Funker fjell her. Ligger mye stødigere i bleia, og bajsen går ikke gjennom så lett :)

    SvarSlett
  2. Rispapir funker her, men så ligger junior i ro (enda så lenge...)

    SvarSlett
  3. Skulle inn å skrive at du måtte prøve fleece-papir men ser noen har kommet meg i forkjøpet :) Har lest at mange syns størrelsen er mer hendig enn med rispapir også. Skal kjøpe inn til nestemann om litt og da prøver vi sikkert på Charlotte også, har tenkt flere ganger i det siste at rispapiret virker litt ubehagelig.

    Når det er sagt har jeg også lest at fleecepapiret holder på fuktigheten mye "bedre" enn rispapir sånn at det kan bli veldig fuktig etter litt tissing. Rispapiret slipper jo fukten igjennom, men det gjør ikke fleecepapir på samme måten ettersom jeg har forstått.

    Nå har jo ikke jeg prøvd det selv, men har lest en del for å finne ut hvordan jeg skal gjøre det når MM-bæsjen gjør inntog i huset igjen :)

    SvarSlett