torsdag 7. oktober 2010

Alternativ til rispapir

Rispapir bruker man i bleiene for å fange opp avføring. Når det kommer avføring på papiret, vipper man bare hele papiret i do. Det er nedbrytbart, så det er ikke noe verre å ha det i do enn vanlig dopapir. Hvis barnet bare har tisset kan rispapiret gå i vask sammen med tøybleien. Alt etter merke tåler det visst 1-3 vask. Hvis barnet kun drikker morsmelk vil avføringen være veldig tyntflytende og går gjennom papiret. Et alternativ da kan være fleecepapir som er tykkere og absorberer mer. Jeg har da ikke prøvd noen av delene. Men jeg nevnte i et tidligere innlegg at det muligens gikk an å bruke Euroshoppers engangskluter til samme formål. Nå har jeg sjekka det opp, og det skal gå fint. De tåler også å havne i vaskemaskinen uten at de løses opp. Men disse bør du ikke hive i toalettet, men i søpla. Jeg har ikke fått prøvd enda selv. Foreløpig har jeg bare to reine tørre bleier her nå, og den ene er på. Skal ha i Euroshopperpapir i neste bleie. Mesoft skal visst kunne brukes på samme måte.

Håper den nye Fuzzi Bunzen blir tørr til jeg trenger den. Virker sånn. AIOene blir nok ikke tørre før i morgen. Lommebleiene jeg heiv på vask i går er tørre, men innleggene trenger en del mer tid på seg. Jeg får se over de andre "rare" innleggene jeg har. De er skikkelig lange og tynne med knapper. Finner vel ut av det sånn at jeg kan klare en dag til med tøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar