fredag 8. oktober 2010

Ny seng - tisslelaken?


Da ligger gullet og sover i ny seng på eget rom. Var med litt tungt hjerte at vi flytta han ut fra soverommet vårt. Men Bedside criben som han har ligget i til nå, kan han rett og slett ikke bruke mer. Han reiser seg opp, og den er så lav at han kunne falt ut når som helst. Nå har han fått en Kiliseng som det ikke er plass til på soverommet vårt. Den er veldig fin! Jeg hadde egentlig ikke tenkt på tisselaken. Vi har ikke brukt det til nå, og han har ikke hatt lekkasje siden han var nyfødt. Men nå fikk jeg låne et tisselaken som jeg har lagt på. Madrassen var ganske dyr, så det er vel greit å beskytte den. Når jeg har planer om å begynne med formsydd på natten så er det vel ikke gitt at det vil gå smertefritt ved første forsøk. Men tisselaken, blir ikke det veldig klamt? Noen hevder det ikke blir det, jeg mener det blir. Så her kommer løsningen etter hvert til å bli et lanolisert og tovet ullteppe. Jeg er ingen strikker, men å strikke rett frem og tilbake er jeg god på. Har fått tips om å bruke Fritidsgarn, og det har jeg liggende fra tidligere prosjekter. Tror jeg skal lete det frem i morgen (og kanskje jeg må avslutte noen prosjekter for å få tak på pinner....jeg er ingen god avslutter)

Søte Kilisenga som jeg håper gutten sover godt i.

Dagens nybleieprøving. KuBittien funka fint den.

4 kommentarer:

  1. Vi tenker som deg at tisselaken i plast må bli klamt og ekkelt å ligge på, så vi har valgt å kjøpe en ullkladd fra Ullkorga. Det fungerer som madrassebeskytter, men er altså i tovet ull. Men kjempesmart (og sikkert mye billigere!) å lage en selv!

    SvarSlett
  2. Jeg brukte tisselaken til eldstemann husker jeg, men har ikke brukt noe til de to minste. Brukte det vel mest i det han eldste slutta med bleier på natta. Da kunne det jo bli noen uhell.
    Hvordan lager du den stilige looken på bildene dine? Er det noe man gjør på blogspot, eller bruker du redigeringsprogram?

    SvarSlett
  3. Vet ikke helt hva du mener med stilig look...Har ikke gjort noe hverken med redigeringsprogram eller med blogspot.

    SvarSlett
  4. Åh, killiseng... vil ha! Takk for kommentar på bloggen min forresten :-)

    SvarSlett