mandag 24. januar 2011

Barnehageshopping

Foreløpig blir det ikke noen BG AIO. Men jeg shopper litt hos Alvababy. Det er billig OG fraktfritt. Holder meg under tollgrensa og, så slipper jeg noe tull der. For like under 200kr har jeg kjøpt 4 bleier og 2 våtposer. Det vil si, det er tørr og våtpose. Har lest på forum at noen var plaget med at barnehagen la skitne bleier i det tørre rommet. Vi får satse på at det ikke skjer her. Regner ikke med at disse bleiene kommer frem til barnehagestart, men jeg satser på at barnehagen syntes det er greit med noen andre bleier i starten. Må tenke litt på hva jeg skal plukke ut. Dette er i alle fall det jeg har shoppa i dag, og som sikkert kommer om en måned.








So what do you think? Nå blir det litt leting etter de perfekte ekstrainnleggene. Tar gjerne i mot tips.

6 kommentarer:

  1. Barnehagen har sikkert ei skuffe eller hylle til bleier, sinksalve og skiftetøy - pr barn, iallfall viss alle har med bleier sjølv (og det er vel det mest vanlege), så då kan du legge bleiene der og barnehagen bruker posen kun til dei skitne.

    Vi har ferdigstappa BG lommebleier liggande i hylla, omtrent 12-15 stk, pluss våtposer og eit par skift med klær. Planen er å fylle på kvar mandag, mulig det må eit ekstra påfyll til mot slutten av veka når ho får lengre og fleire dagar.

    Elles leverte Alvababy på 5 dagar her, bestilte 20 stk så det vart gratis ekspressfrakt (kom budbil på døra). Eg skreiv kommentar om at dei skulle sette låg verdi og gave på, så det sto "paper diapers gift USD 20" på lappen.

    Tre ting å passe på: Legg ei salve som kan brukast ved utslett der. Dei er veldig glade i sinksalve, så det kan være lurt å ha ei anna salve som bleiene tåler der i tilfelle dei er salve-ivrige.
    Si frå om kor ofte du har tenkt å ta med reine bleier dit, så slepp du det lett pinlege skiltet om "tomt for bleier" i garderoben kvar dag.
    Tøybleier stinker ikkje, så pass på at dei skifter ofte nok. Viss det er travelt så tar dei det på lukta, og da kan sjølv ein sur bæsjebleie bli verande altfor lenge på...

    SvarSlett
  2. Masse lekkert ;) Fikk du mailen min?

    SvarSlett
  3. salve ja, det må jeg få levert. satser på å ha en ukesbeholdning med bleier med på mandag. På sikt tenker jeg da 15 bleier. Det er til 3 skift om dagen. 2 rutineskift og en eventuell bæsjbleie. Så kan jeg jo fylle opp i løpet av uka hvis det mot formodning skulle bli lite. Vi får vel inn noen rutiner på det etterhvert.

    SvarSlett
  4. kan tipse deg om twinklelittletoes diapers (trooor jeg det var..) på etsy.com Billige og bra innlegg :)

    SvarSlett
  5. det skal jeg sjekke ut. takk!

    SvarSlett