torsdag 19. mai 2011

Våtposer og spirer

I dag kom våtposene fra American Country Design. Har prøvd å ta bilder av dem, men de er mye finere i virkeligheten. Dårlig lys, ikke ork til å skifte objektiv, fraværende tøybleiepappa og en liten tøybleiegutt som gråter hvert tredje minutt får ta skylda for det. De er i alle fall lekre. Har tatt bilde av den minste sammen med Alvababyposen som vi bruker i barnehagen nå. Den er litt mindre, men den får fint plass til to bleier, som stort sett er standard byttefrekvens i barnehagen. Vi har jo alltid flere poser hengende, så om det skulle bli en tredje bleie, og det ikke er plass, så er det bare å ta en ny pose. Det er til og med matchende PUL inni posene. Mulig det er vanlig, men jeg har ikke sett det før.

Pittelitt mindre enn Alvababyen

 En medium og en small

Søte lapper

Matchende PUL
Egentlig er våtposer noe alle burde ha. De kan jo brukes til så veldig mye mer enn tøybleier. De kan for eksempel brukes til svømmetøy og våte klær.

Forresten sjekker jeg ut hvor grønne fingrene mine er for tiden. Jeg ble litt inspirert av å plante med førsteklassen, så jeg har planta litt hjemme og. Og nå har alt spira. Jeg har planta sukkererter, agurkurt, solsikke, ringblomst og sitronmelisse. Er mest spent på og interessert i det som kan spises, og det kan vel alt utenom solsikken. (eller kan man spise den?) Jeg har et bed jeg tenker på å grev opp og plante godsakene i, men jeg vet ikke om det er så lurt. Vi får se. Her er i alle fall noen spirebilder så langt, fortsatt med dårlig lyssetting.

Spirende agurkurt. Blir fine blå spisende blomster på denne. 

Man tager hva man haver....
Alr på ett brett

Men nå er det bleievask før jeg stuper til køys. God natt!

2 kommentarer:

  1. Superlurt å bruke det man har! Jeg har begynt å bruke rømmebegre - de råtner ikke heller! Og så kan man så en og en gulrot i melkekartonger har jeg fått i tips! Åh det er så gøy når ting begynner å spire! Ting som chili og paprika kan man jo så hele året, er bare å ha de i vinduskarmen!! god helg :)

    SvarSlett
  2. Kjempefine våtposar! Vi har brukt våtposane til så mangt vi, også. Sist vi var ute og reiste, brukte vi dei til å oppbevara leiker i. Sjølv om leikene ikkje var våte;-)

    SvarSlett