mandag 8. november 2010

Ukens tøybleiemamma uke 45

(med litt mer luft)


Nick: Serafin

Alder: Blir 30 nå i år.

Hvor mange barn har du? To barn, begge to bruker tøybleier, gutten er 3 år og 3 mnd, og jenta akkurat 1 år.


Hvorfor begynte du med tøybleier? Åh, godt spørsmål. Jeg tror det var en kombinasjon av mange ting. Miljø, bedre for huden, kule bleier, ville prøve, forleste meg på tettinntil som gravid etc etc. Vi begynte PÅ igjen med tøybleier nå for 1-2 mnd siden, og da var hovedgrunnene miljø og huden til minstejenta.
Aller første tøybleiekjøp, mens jeg enda var gravid med Storebror.
3 kushies AIO. Snakk om bomkjøp..
Hvordan stiller den andre forelderen seg til tøybleier? Jeg skifter 90% av bleiene - jeg bestemmer hva slags bleier. *ler*
Neida. Men bleiestyret styrer jeg, og madammen er veldig fornøyd med at vi nå er kvitt sår hud igjen.

Hvordan stiller omgivelsene seg til din tøybleiebruk? Nå er de så vant til det, at ingen hever et øyebryn. De som ikke kjenner oss fra før rynker nok litt på nesa og tenker at vi er gale, men pyttsann.
Sånn kan det se ut når en uerfaren onkel skifter bleie. 


Er du deltid eller heltidsbruker? Heltids.

Hvor mange bleier har dere i rotasjon? Sist opptelling havnet jeg vel på 53 bleier. Nå er vi vel oppe i 56, og av disse er det 10-15 bleier som strengt tatt ikke funker akkurat nå.


Her er bleiestæsjet i nov-07, 2 mnd etter at vi startet opp med tøybleier som fult til Storebror.
Lommebleier i mai-08
Hvor ofte vasker du? Det varierer veldig. Noen ganger hver dag, men som oftest hver 2-3 dag. (Med to bleiebarn blir maskina fort full)

Hvor mange bleier har du hatt på det meste? Jeg har nok flest nå, ca 55 bleier på to bleiebarn.
Tøybleiehylla vår akkurat nå: (okt -10)


Kjøper du brukt, nytt eller begge deler? Begge deler. Brukt kjøper jeg ofte hvis jeg vil prøve noe, eller det er favorittbleie som er til salgs.

Har du solgt bleier? Ja, flere ganger. Selger de pga de er for små, ikke funker her av en eller annen grunn etc.

Hva er det beste tøybleiekjøpet du har gjort?
Hm. Godt spørsmål. Jeg vet faktisk ikke? Ebaybleiene til en slikk og ingenting muligens?

Hva er favorittbleien (i bruk)? (dag og natt) Oh. Jeg må ta med favoritten all-time også da, selv om den ikke brukes nå. Til storebror brukte vi *Pea Pods*, og jeg bare ELSKER de bleiene. Jeg solgte dessverre alle de bleiene i M, for jeg skulle jo ikke ha flere barn. (Snakk om å ikke tenke langt...) Favorittbleiene til Storebror nå er Fuzzi str L og Muksut lommebleier med knapper/borrelås L/XL. Det står at Muksut skal vare opp til 15 kg, Storebror er nå 20 kg og over 1 meter lang, og de sitter fortsatt som et skudd! Til Lillesøster er favorittbleiene itti bitti snap in og kinableier fra Ebay.

Hva er den fineste/kuleste bleien din?
Hm. Storebror sin Mommy Touch lommebleie med biler?


Har den andre forelderen en favoritt?"Knapper, kun knapper!"

Hvor handler du flest bleier? Hos bleieboden.no

Hva var det siste kjøpet ditt? En itti bitti tutto kjøpt brukt. :)

Hvilke bleier bruker du i barnehagen?
Storebror går i barnehagen, og han bruker tøybleier der.
Han bruker Fuzzi bunz str L der, med et mikrofiberinnlegg pluss P'tit med blå kant. Sendes ofte om morgenen i Muksut med samme innleggskombo. Prøver å bruke kun fuzzi der, da det er lettere for de å lære en bleietype. Barnehagen har aldri sagt noe negativt.

Hvilken bleie drømmer du om å kjøpe akkurat nå? Flere bitti tutto!


Har du tøybleierealterte hobbyer? Strikker ullbukser, og prøver å sy litt.

Har du en morsom tøybleiehistorie å dele?Tja, Storebror sov en natt sammen med den ene ullbuksa si, for det var helikopter på! Han gikk også og koste med bilbleia si noen timer, før jeg fikk ta den på han. (Den var ren... *ler* )

Og en fra da jeg var helt fersk mamma:
Litt i tåka gikk jeg inn på badet og skulle ha på Storebror tøybleie. (6 dager gammel, hadde vært hjemme fra sykehuset i 15 min eller noe...)
Brettebleiene lå klart, og samme gjorde hjemmestrikka ullbukser.
På med bleie, brillebukse og ullbukse. Så glad og fornøyd.
Kom så vidt inn på stua - så tisset guttungen gjennom ALT!
Jeg hadde gått glipp av en viktig ting.. Bleier bør vaskes mer enn 1 gang før de suger noe. (spess brettebleier)
Og ullbukser bør også trutne..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar