torsdag 11. november 2010

Hvorfor bruker vi ikke tøy på natta?

Det spurte pappaen i huset om for noen dager siden. Bakgrunnen for spørsmålet er at han syntes nattpapirbleiegutten han henter inn til oss om morgenen, har en fryktelig stinkende bleie da. I tillegg så bruker jo tøybleiesøskenbarnet tøy på natta, så hvorfor ikke vi? And this is why: Jeg vil bruke formsydd og ull på natta. For huden får mer luft, og for at all teoretisk erfaring jeg har, sier at det holder best. Vi har nesten ingen formsydde, det vil si, kun to Muksut i S/M. Disse holder ikke alene, de trenger ekstra innlegg. Vi har jo forsåvidt masse innlegg, men ikke av den sorten som virkelig slurper i seg. Utenpå må det være en ullbukse, det har vi, EN ullbukse. Altså, vi trenger flere ullbukser. (som trenger å lanoliseres, altså trenger jeg noe til det og...selv om jeg strengt talt har en tube purelan jeg kan bruke). Og til slutt, jeg holder på å strikke et sperrelag av ull som skal lanoliseres. Selvfølgelig kan jeg bruke tisselaken eller gå for det tova teppe som ligger der nå. Men jeg vil ikke bruke tisselaken og det teppet som ligger der er vel egentlig litt for fint til å bli tissa på, og det er ikke lanolisert og kommer heller ikke til å bli det. Men dette spørsmålet fra pappaen fikk litt fart på sakene.

Jeg har strikka opp et nøste til på teppet. Altså brukt hele TO nøster.
Jeg har forhåndsbestilt nattbleien Good Night Mamma fra Stellerommet.
Jeg har kjøpt en bleie

Fra Krusedull

Det er en nattbleie

Som er onesize og myk og god

RavenTree natt

Myyyyk mot huden

Et dobbelt innlegg med knapping i midten, og en booster.
Og så har jeg bestilt en Mamsemums til nattbruk, med lomme og booster.
Det er ikke den på bilde. Hvordan den er får være en overraskelse til den
kommer. Så håper jeg at jeg er så heldig å vinne give awayen hos Med tøy på stumpen.
Så, takket være pappaen er vi i alle fall ett steg nærmere tøy på natten. Nå skal jeg strikke i alle fall en omgang på teppet før jeg gjør noe annet. Kanskje sikle litt på andre nettbleier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar