fredag 5. november 2010

Helgas tøybleiemamma uke 44

Nick: Mammpostei!
Alder:  28
Hvor mange barn har du? 2 barn, 1 år og 2 år og 5 mnd. Minsta bruker bleia, størsta kun nattbleia.
Hvorfor begynte du med tøybleier? Pga at de var så fine, rett og slett!
 Hvordan stiller den andre forelderen seg til tøybleier? Han seier kjør på, og kjøp, vasker bretter og veit like mykje som meg om innlegg, merker på bleier osv...
Hvordan stiller omgivelsene seg til din tøybleiebruk? Har faktisk ikkje fått nokon negative tilbakemeldinger...
Er du deltid eller heltidsbruker? deltid.... storesøs bruker på natt, lillesøs av og på, blir fort raud og sår.
Hvor mange bleier har dere i rotasjon? 50? 60? solgt ein del, men har fortsatt mange fleire enn me treng sånn strengt tatt...
Hvor ofte vasker du? annakvar dag..
Hvor mange bleier har du hatt på det meste? Trur eg kom til nærmare hundre ei stund...
Kjøper du brukt, nytt eller begge deler? Har kjøpt det aller aller meste nytt, har bytta til meg et par brukte, bytta ut alle med borrelås etter noen mnd...
Har du solgt bleier?Har solgt ein del, av dei som ikkje blei brukt... evt dei eg hadde fleire like av...
Hva er det beste tøybleiekjøpet du har gjort? Vanskelig.... veldig glad i alle bleiene og har ikkje gjort nokon supre kupp!
Hva er favorittbleien (i bruk)? Piddle poddle med ullsprerrelag! 
Hva er den fineste/kuleste bleien din? Gm the One . The beast!

The Beast!

Har den andre forelderen en favoritt? Muksut
Hvor handler du flest bleier? Etsy/hyenacart/bleieboden
Hva var det siste kjøpet ditt? Piddle poddle som eg bytta til meg fra Kineserbolla, siste kjøpet var Blueberry bamboo minkey: winter sage.
Hvilke bleier bruker dere i barnehagen? Brukte kun BG i begynnelsen, no tar de i mot alle typer lommebleier.... har brukt litt formsydd med ull og.... de tar alt!
Hvilken bleie drømmer du om å kjøpe akkurat nå? Gm stocking i dag.... kjenner det klør i fingen, elsker sånne stocking-kriger.... blir heilt oppgaldra!
Har du tøybleierealterte hobbyer? Nei...
Har du en morsom tøybleiehistorie å dele? Har ei stolt storesøster som hadde spurt og gravd i barnehagen ein dag om kva dei gjorde med bleiene i barnehagen ( bleiebøtta), og ho hadde fått til svar at vaskedama ( Mjuki heiter ho) tok dei... Når eg skulle sette bleier på vask den dagen ser ho på meg med store auger: "Mamma , vett du at i barnehagen vasker Mjuki alle bleiene"...  ho skjønte rett og slett ikkje at de blei kasta! Ho trudde vaskedama vaska de...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar