mandag 23. august 2010

Hvilken type bleier? Formsydde?

Formsydde bleier er sydd som en vanlig bleie i bomull eller annet stoff. De absorberer godt, men de har ikke sperrelag sånn som lommebleiene. Det vil si at de ikke er tette. Derfor må man ha et sperrelag utenpå. Det kan være av ull, fleece eller PUL. Det virker som at mange bruker ull til dette. Huden får kanskje puste best da. Mange som bruker lommebleier eller AIO (alt-i-ett) på dagen bruker formsydde på natta. Når jeg begynte å lese om tøybleier tenkte jeg at formsydde ble tungvint. Nå vet jeg ikke lenger. Tror nok det kommer til å bli det på natta ja. Med ull eller fleece. Du får også formsydde bleier med lomme for å stappe ekstra innlegg i. Mange formsydde har kjempekul print, men jeg tror kanskje jeg kommer til å gå for hvite på dette området. (jeg ser for meg at det er billigere, uten at jeg helt vet det) De skal jo være under noe uansett. Må innrømme at jeg har sett på noen hjemmesydde bleier med kuuuule prints her hos Mamsemums. Det er vel i utgangspunktete dagbleier (de har mindre oppsugningsevne enn nattbleier regner jeg med), men hun kan sy dem med en lomme for ekstra innlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar