torsdag 26. august 2010

Hvilken type bleier? AIO?

Nå er det kommet til den siste typen bleien; AIO, som betyr All in one. På norsk alt i ett. Og det er akkurat det denne bleien er, alt i ett. Du trenger ikke å bruke sperrelag som på de formsydde og du trenger ikke å putte i innlegg som i lommebleien. Hvorfor bruker bare ikke alle disse bleiene da? Det som kan være negativt med disse, er at de tørker saktere siden alt er i ett. Så hvis du bare skal ha AIO, så trenger du kanskje litt flere. Dessuten så er de en smule dyrere. Men jøsses, her er mye fint. Og mange bruker bare AIO eller AIO sammen med andre bleier. En fin bleie å bruke i barnehage vil jeg tro, siden det ikke er noe fiksfakserier.

Det finnes også noe som heter SIO, som betyr snap in one. Det er, etter som jeg har forstått en alt i ett-bleie, der innlegget kan kneppes ut. Denne typen bleier vil tørke litt raskere, siden innlegg er løst. Nå har jeg lest litt på ulike forum, og det virker som at SIO ikke nødvendigvis er noen bra løsning for gutter, da stellet kan ha en tendens til å bli litt klemt. Men det er langt fra alle som opplever dette.

Jeg kommer nok sikkert til å kjøpe noe AIO.

3 kommentarer:

  1. Nyttig blogg du har! Eg har ein gut på sju veker, og til no har vi brukt eingongsbleier fordi han har hatt mykje trøbbel med magen. MEN vi har tenkt å bruka tøybleier. Har kjøpt inn eit lite lager med brettebleier og prøvd det eit par gonger, men eg likte det ikkje heilt. Problemet er at det er eit vanvittig mylder av bleier der ute, og det er så vanskeleg å vita kva ein skal velja! Har du kjøpt på Bleieboden eller på andre plassar?

    SvarSlett
  2. foreløpig har jeg kun kjøpt en bleie brukt. En muksut lommebleie i fin form. blir nok litt handling etterhvert regner jeg med. Skal lage et innlegg om tøybleienettbutikker tenkte jeg.

    SvarSlett
  3. Hyggelig at du finner bloggen nyttig forresten. Din blogg er skikkelig sukker (fiiin)

    SvarSlett