fredag 24. juni 2011

ferier, papirbleier og sånt

I pinsen var vi på en aldri så liten ferie. En hel uke hos tøybleieguttens oldemor. Da fikk han være papirbleiegutt, for jeg orka rett og slett ikke dra på tøybleier eller vaske tøybleier der nede. Nå har vi vært hjemme en uke, og jeg må innrømme at papirbleiene fortsatt sitter på stumpen. Det begynte vel med at vi kom sent hjem på torsdag, med en gutt som langt fra ville legge seg. Og da var det rett og slett lettest å pakke ned de bleiene som var igjen når vi skulle i barnehagen fredag. Og så balla det vel egentlig bare på seg. Men i dag er det fredag, og en hel helg til å stappe bleier på. Så på mandag blir det tøy på stumpen igjen. Noe både gutten og huden hans nok blir glad for. Han har vist litt tendenser til at han ikke har vært helt fornøyd med papirbleiene, som om de klør eller ikke sitter bra.

Og så litt sånt. På ferie, på en øde øy, der ble selvsagt lille gutten vår syk. Feber og utslett. Feberen varte heldigvis bare en dag, men snille legen kom med båt for å se på han. Jeg var egentlig mest bekymra for egen helse. Men det feila ikke noe som var farlig for meg eller fosteret. Han hadde mest sannsynlig den 4. barnesykdommen (som jeg har fått etter vi kom hjem) OG hånd, fot og munnsyken samtidig. (som pappa har fått). Men nå er vi friske og raske, og straks tøybleieklare igjen. Jeg skal i alle fall ikke reise på derie igjen uten febernedsettende og termometer. Ikke alle øde øyer har det nemlig.

2 kommentarer:

  1. Bra dere er friske og raske! Lenge siden jeg har vært i bloggverden nå, så, hvordan går tøybleielivet nå da? Her har jeg også brukt litt papir i det siste, mormor til snuppa kjøpte en pakke til meg (hun synes visst litt "synd" på meg som må drive å vaske tøybleier)... Vel, har nå brukt opp pakken snart, og det jeg merker størst forskjell fra tøybleiene er hvor mye mer stumpen lukter etter en natt med papir vs tøy. Innestengt, ekkel lukt.

    SvarSlett
  2. Vi er også på papirbleier no når vi er på ferie ... Har med nokre tøybleier også, så vi brukar det innimellom. Blir bra å gå tilbake til tøy - det er definivit best!:-)

    SvarSlett