torsdag 3. februar 2011

Barnehagetilvenning

I dag var siste tilvenningsdag i barnehagen. Det har gått over all forventning. Første dagen bestemte jeg meg for at det fikk bli papirbleier inntil videre, for kinableiene var ikke kommet. Jeg hadde med et par tøybleier i veska likevel, og hun ene ansette var kjempenysgjerrig. Gøy! Men på dag to, altså i går, kom det to pakker fra Alvababy. De er bestilt med 14 dagers mellomrom, så jeg mistenker at den ene har ligget i tollen eller noe. Vet ikke helt hvordan det fungerer. 9 bleier og 3 våtposer kom i alle fall. De er litt forskjellige, både på form, knepping, lommeåpning og innsidemateriale. Kun 3 av bleiene hadde den formen jeg ønsket. Men det funker vel uansett. Nå er alle vasket og tørket, men jeg skal kjøpe noen bambusinnlegg av ett eller annet slag i tillegg, før jeg tar de i bruk. Tilbake til barnehagen. I dag når jeg henta han, var han veldig henteklar. De andre barna var begynt å bli henta, så han skjønte at noe var i gjære. Henta han rundt 3, og det var nok litt lenge for han å være der. Kommer til å hente han tidligere til vanlig. De hadde nettopp skifta bleie på han, så det ble ikke bleieskift før det kom en pakke hjemme. Da var jeg litt glad for at han hadde papir, trodde jeg. De hadde jammen tatt på han en itti bitti som lå i posen. Stramt og fint på innerste hakk. Imponert ble jeg! Nå sover den slitne barnehagegutten, mens mamma har stappa bleier og pappa har tatt bilder av dem.










Har forresten lagt inn et par bestillinger til. Litt flere bleier og litt flere våtposer. Og nå blir det en tur på Bleieboden for å bruke et gavekort jeg fikk hos Tøybleietanta til jul (og sikkert enda litt til).

3 kommentarer:

  1. Oi! kule bleia ! :) Skjønne godt at de syns det va spennanes med tøybleien,å putta den på han i stedefør en vanlig bleie! Yndlingstanta gler sæ te å være med å hente han i barnehagen! :)

    SvarSlett
  2. Hei! Du har fått en award inne hos oss:)

    SvarSlett